Sunday, August 22, 2010

Kenapa?

Sekarang dah pukul 3 pagi. Mata tak boleh nak lelap walaupun badan penat hari ni.  Tiba-tiba teringat kawan zaman kerja dulu...terus cari dia kat facebook.  Jumpa.  Hati terasa nak tekan button 'add as friend', tapi tak daya. Kenapa? Sedangkan saya rindu ngan dia.  Terasa nak tanya perkembangan dia.  Saya agak dia skarang surirumah sepenuh masa tapi saya gembira untuk dia.   Dia nampak sangat bahagia.  Memang sayang sebenarnya sebab dia lawyer conveyancing yang baik. Tapi mungkin dia pun pilih jalan yang sama seperti saya, berehat dari bidang itu untuk seketika.  Cuma, saya terpaksa berkerja sebab saya kena sara diri sendiri :)

Gembira dapat tengok gambar-gambar dia kat facebook.  Gambar anak dia yang saya tak sempat nak tengok sebab dah tukar office dulu, dah besar pun anaknye.  Saya suka dia sebagai kawan, cuma kami sangat tidak ngam bila masuk bab kerja. Cara kerja saya dan dia berbeza. Prinsip saya dan dia juga sangat berbeza.  Mungkin sebab tu dia tak suka pergi court, dan saya pulak tak suka duduk kat office mengadap file convey.   Tapi sekarang bukan nak sembang hal kerja lagi, lalu kenapa saya tak boleh nak tekan button add tu? Terukkan saya?  Tunggulah, kena kumpul kekuatan dulu agaknya.

2 comments:

Radhi Dahlan said...

Takper Zira... pada aku kita ada hak untuk "menolak" seseorang untuk mengelakkan perkara2 tertentu.

AxraZa said...

tulah D, adalah sebabnya kan bila kita tak tergerak tangan untuk buat sesuatu. sesungguhnya, nak gerak sebatang jari ni dengan kuasa Allah jua adanya.