Friday, August 6, 2010

Teacher and ustazah

Just to share one lawaks moment (for me, at least..hehe)

VEnue: Kem Bestari Solat

Saya:  Hafal doa iftitah tak?
MUrid: Tak hafal, teacher. 
Saya: Please read it, i wanna hear.
MUrid:  [Baca]
I corrected her and told her why its important to get this surah correct as it bears different meaning if you recite it wrongly.
MUrid: Angguk-angguk. [and i let her memorise the surah first]

suddenly,

Murid:  Ustazah,ustazah dengaq saya baca naa..[sambil sungguh-sungguh pejam mata menghafal]

Aku:  Erk? now I'm an ustazah?

Note: saya ajar english kat kelas murid di atas ni. Dan pada permulaan sesi, dia ckp omputih dengan saya sebab saya tak bagi depa ckp tamil/melayu dalam kelas.  Selepas  saya ajar beberapa surah, saya terus jadi ustazah.. budak..budak..


2 comments:

Anonymous said...

baguih la tu cekgu....mcm2 cekgu leh jadik....cekgu kan secumpah....hahahhahhah
(mode : gelak guling2..)

AxraZa said...

puji...puji plakkkk
ade makna eh?