Sunday, August 1, 2010

Hujan pagi..



Semalam hati berkobar-kobar kata nak siapkan sume keje hari ni.  Tapi tetiba bangun pagi ni hujan pulak.  Sure sume orang tau equation hujan pagi kan? [(hujan pagi + sejuk = tarik selimut) x tido balik] So sedar2 je dh pukul 8 lebih. Walaupun Cik M ajak tido balik, tapi saya berjaya melawannya. Tapi dah bangun pun, kat luar masih hujan.  Kalo hujan standard la pergerakan mesti slow kan? Maka saya tarik En. Lappy, ingat nak buat semula pernyataan professional saya yang sangat tidak professional itu...BUT, here i am. Blogging. Duhh! So Azira laa...Tapi ada sebab yang saya semangat sangat nak tulis blog pepagi hari ni..hujan lak tu...banyak lagi mende lain leh buat dari tulis blog kan? Banyak (read: tido).


So here is the reason..

Hari tu saya baca kat status fesbuk sorang lecturer saya pasal perjalanan hidup dan selipar yang tertanggal sebelah.  Saya sure saya ada terbaca ayat camtu somewhere but i couldnt recall where..so sy siap komen kat situ..wpun saya jarang komen-komen kat page lecturer ni..huhu.

Satu mende pasal saya, kalau ada menda yang saya terlupa atau terasa-rasa macam ingat tapi tak boleh nk sebut..saya akan paksa otak saya ingat.  Selagi tak dapat, saya akan dok pikir menda tuuuuuu je. Walaupun bendanye kecik ciput aje. Contoh, ada satu kes..saya terlupa nama Steven Spielberg.  Saya paksa sume adik beradik saya sebut nama pengarah tersohor Hollywood tapi dorang sume tak ingat (ataupun malas nak layan la kan?) Sampai kakak saya kata "Udah le tuuu..tak yah dok ingat...bukan sedara mara hang pun". Chet punye kakak.

So balik cerita ayat kat status lecturer tadi...saya dah ingat ayatnya..hahaha..mentolnye menyala semalam time tengah goreng jemput..hahaha..best best.

Ini ayatnya, saya baca kat buku mak cik saya kat kampung dulu..Mak cik saya tu sebaya lecturer saya tu tau..satu skolah lagi.

DALAM HIDUP INI 
ADA DURI MENIKAM KAKI, 
HARUSKAH DITANGISI KAKI YANG BERDARAH ITU, 
ATAU...
MENCARI KASUT BERTAPAKKAN BESI?

Itu je.  Takde pun sebut pasal selipar ek? Huhu.
Macam teringin nak kupas kata-kata ni, tapi lain kali la pulak. Macam panjang sangat je entry ni..menulis macam syok sendiri je..tu la sebabnyeee..huhu

No comments: