Wednesday, August 4, 2010

Tribute to RZ...

Achtung:  Jangan baca kalau kesihatan tak sempurna..anda mungkin boleh termuntah. Hahaha

Saya ada sorang kawan ni..kenal dalam facebook je.  Mmg tak penah jumpa walaupun saya pernah pergi ke kawasan umah dia (Cik Radhi paling arif hal ni...hehe)

Dia antara kawan facebook saya yang awal.  So walaupun cuma jumpa virtually, saya mmg rasa macam dh kenal lama dan dah biasa dengan dia.  Awal-awal join facebook, kawan pun tak ramai, so hari-hari (boleh dikatakan) kami akan chat.  Lama-lama saya rasa, saya suka dengan dia. Kenapa saya suka dia? Sebab saya rasa dia orang yang mempunyai daya penaakulan yang tinggi. Dan yang lebih penting, gaya dia sikit pun tak macam tu.  Dia nampak macam orang yang tak kisah je. Tak amik peduli. Tapi rupanya dia peduli.  

Satu perkara yang saya tak boleh lupa dalam banyak-banyak perbincangan dengan dia..adalah tentang perang MB Perak.  Dia mengikuti perkembangan isu ni dengan teliti siap dengan kajian pelbagai.  Bila saya tanya kenapa, dia kata dia suka negeri Perak. Owhh..sangat suka la agaknya pada saya, kalau amik berat macam tu kan?  Sejak tu, saya pun sangat amik berat akan kebajikan negeri saya..sampai saya sanggup pergi National Discourse tentang kemelut MB Perak ni lepas balik keje..habis lak dekat pukul 12 mlm gitu. Sanggup ek? Sedangkan selalunya saya memang orang yang pertama start enjin keta time balik..huhu

Kenapa saya buat entry khas ni? Tribute pulak tu..walaupun saya tau dia takkan baca dan readers lain kat sini pun tak berminat nak baca.  Sebab, baru-baru ni saya dapat tau dia dah ada yang punya!!! Saya tak kisah pun, tapi apsal ada rasa tak best? 

8 comments:

Anonymous said...

sb awak suka kat dia laaa...
yang tu pun tak tau g ka....???

AxraZa said...

iskh..suka la dh kawan kita..kan?

Jie said...

"R" dah ada yg punya?gf ke tunang ke wife?..
tu la ko kan saya dah soh ngorat dia dari dulu lagik masa dia single mingle..ko xnak..
skang pesal ko wat tribute kat dia plak kalu ko x terasa kan..ishhhhh..
(menulis ngan nada geram...)

AxraZa said...

bakal isteri la kot..hehe
tak yah geram2 gcop..
buat biasa je.. :)

Radhi Dahlan said...

Saya kenalkah? Buleh la. Heheheh....
Yang pasti rumah parents nyer dokek jo kek umah eden ni ha!

takpolah, there's nothing wrong to like people. Just like what you have said to me Azira, when we like someone it's just click and fall!

Walaupun kita kata tak suka ke arah itu. Sekelumit tu, pasti ada rasa suka yang "extra'. Sebab tu kadang2 kita rasa tak best. I would say you feel "kecik hati" bila dia dah ada orang lain. Dats normal. Time is the best healer! I pray only the best for you my dear fren. ;)

AxraZa said...

bukan kecik hati kot D. jauh hati..hahaha..overkan.

Jie said...

saya bukan le geram sangat..tapi geram gak sbb bila ada peluang ko x guna..tu aje..

tapi bak kt radhi ler..masa kan ubati semuanya..kita kan dah besa benda2 cam ni..;)

hopefully..bila nanti ada PELUANG yg lain ko gunakan le sebaik2nya..jgn menyerah sebelum kalah..
all the best..

AxraZa said...

biarla..if its meant to be..it will be even sy buat bodo camne pun. ni maknyanya not meant la gcop. kan?