Saturday, October 9, 2010

Kawan dan kasut??

Hari ni entry saya temanya pasal kawan-kawan, sebabnya..minggu ni sepatutnya saya ke KL. Sebab ada kawan saya kawin.  Kawan dari Itm Lendu lagi..kira-kira dah kenal berbelas tahun.  Dah janji bagai nak rak dengan Cik Radhi, tetiba ada kelas pulak.  Kan saya dah cakap, dalam hidup ni jangan bagi janji giler-giler..sure tak jadi.  Tak serik-serik la Azira..haishh.  So, kat sini saya nak wish Happy Wedding kepada sahabat saya, Rostina. Cik Radhi, tolong sampaikan ye :)

Ingat saya penah cerita pasal kawan dan pilih kawan dulu? Kalau tak ingat, boleh tengok sini.  Saya dan kawan-kawan saya ni, memang jarang jumpa..susah giler nak jumpa.  Kami kena meletakkan usaha yang tinggi untuk berjumpa.  Tapi, bila jumpa memang best.  Malah, baru berangan nak jumpa tu pun, senyum dah singgah kat muka.  Benda yang banyak mengikat kami ni kadang-kadang makan, kadang-kadang scrabble.  Memang saya looking forward nak gi lawan scrabble nih..tapi apakan daya...

Nak tau macam mana boleh berkawan sekian lama? Dan seingat saya pulak...saya tak pernah kecik hati atau simpan bengang ngan dorang ni.  Satunya, sebab sume kawan-kawan saya ni tak banyak macam-macam.  Tak pernah harapkan kesempurnaan dari kawan-kawan.  Kami terima je baik buruk kami semua seadanya.  Malahan most of the time, kami boleh gelakkan kekurangan kami tu...ada kami kisah? Tak punnn...

So, sekali lagi saya tegaskan kat sini saya rasa anggapan saya dalam entry yang saya link kan tu, tidaklah salah.. Memang dalam hidup ni, kadang-kadang kita akan jumpa kawan kasut yang salah.. memula suka gile, bila beli.. tak sedap lak pakai.  Apa pilihan yang kita ada? 

Saya ingat satu pepatah ke rangkap ke yang saya dengar dari budak-budak GPMS.. bunyi dia macam ni..

"Dalam hidup ni, ada onak ada duri menikam kaki,
adakah harus ditangisi kaki yang berdarah itu,
atau...mencari kasut bertapakkan besi?"

Saya rasa saya dah jumpa kawan kasut yang berhatikan bertapakkan besi.. So, apa saya kisah dengan kasut yang sakitkan kaki saya tu? Saya simpan je dalam kotak..sesekali saya amik lap-lap..takut nanti dia buruk dan makan diri. Sampai masa, bila simpan pun tak guna..kita buang je. Settle.

Note:  kalau ada yang pelik, apa kaitan kawan dengan kasut ni..buat-buatla faham yek. Huhu..

2 comments:

Shu said...

Su nak jadi kasut bertapakkan karpet supaya sentiasa lembut dan selesa bila dipakai,malah x mau dibuang sehingga time tidur pun nak pakai.. hihihi ;)

AxraZa said...

buleh juge..bertapakkan sponge..hehe..selesa gile!