Friday, October 29, 2010

Enjoy the silence...

Hari tu saya cerita pasal kawan saya..kat post saya pasal 'Sembang Kosong'. Itu dari kacamata orang pompuan, tadi jumpa Tok Siak  kat Recsam..yang bagi hujah dari kacamata orang lelaki.  Saya nak kupas balik pun malas..kalau rajin awak sume boleh bukak blog ini.

Kalau malas jugak nak baca, saya amik part penting je...pada orang lelaki, kalau dia diam tu, bukanlah maknanya dia tak cinta lagi ..tp dia sekadar menikmati kesunyian tu...macam tu lah agaknya..saya pun tak paham :|

“You know you‘re in love after you found somebody really special, that you can just shut up for a day and comfortably enjoy the silence.” 


Ni saya petik dari blog tersebut..


Senang cerita, kita tahu bila kita dilamun cinta adalah apabila kita dapat bersama seorang yang sangat istimewa, yang mana detik bahagia ada pada setiap minit dan saat, walaupun kita tak bercakap apa apapun, kerana kita sedang ‘enjoy the silence’.., ‘menikmati kesunyian’ bersama orang yang paling kita cintai...

Jadi, kepada isteri-isteri yang  membaca ni, ini mungkin sesuatu yang baik untuk difikir-fikirkan.. :)

5 comments:

Shu said...

ye...betul..walaupun duk tepi si dicintai dengan penuh daya hati, walaupun jaraknya boleh berlaga hidung..tapi keselesaan untuk hanya terus diam dan menikmati kesunyian itu sungguh indah.. ikhlasnya, saya pernah mengalaminya. Perasaannya, sangat selesa walaupun berdiam dan senyum... =D

AxraZa said...

yet to discover that. hehe.

Shu said...

take your time sisi =D

p/s : lapakan duk telaah ... makan jeee..ngunyaah jee... hang tuah betul~! =D

Maya Ariffin said...

Ahahaha.. ni dari perception orang dah kawen yer... tollongggg lahhh!

Ate kalau silent sepanjang hari sebab mata dok terpejam or terkebil2 tengok tv tu, sedangkan wife dah naik jelaga dah dok ngurus anak and rumah... ahahahah..

Siyesly buat pasangan yang dah berkahwin, komunikasi adalah perkara yang sangat penting dlm memelihara perhubungan. So do the expression of feeling, coz we are just human being. Kita tak boleh baca hati orang and orang tak boleh baca hati kita. So we must expressed it correctly.

So pandang2 tenung2... anda buat anda dapat. kekekek...

AxraZa said...

maya, sila refer post 'sembang kosong'! itu persepsi asal saye! hehehe