Friday, July 9, 2010

8 hari seminggu...

Praktikum


Hari ni penutup minggu kedua praktikum.  Kalau sebelum ni tiap-tiap hari aku guna talian hayat untuk hadapi hari seterusnya, sekarang tidak lagi.  Cuba lah buat sendiri..sampai bila nak pinjam semangat orang.  So, thanx kepada talian hayat di Perhentian, Kampar, Bukit Beruntung dan di mana jua anda berada (walaupun dorang takkan baca..hehe) Thanx jugak kepada cik puan rumate berdua yang juga banyak membantu..


Secara ringkasnya, praktikum tak lah seteruk yang aku sangkakan.  Cuma attitude tu kena ubahla Azira. Jangan malas sangat. Kalau aku rajin sikit sure tak de masalah.  


Hidup


Tadi chat ngan sorang member..  Dah lama tak borak ngan dia.  Ayat memula tu biasa la, tak busy ke? Bila aku bagitau aku kat rumah, dia terus tanya..."ko tak de kes ke?" Memang nampak sangat dah lost track. Dia pun dekat Perth skang.  Jauh tu. Keje.  Aku? Dia tak komen banyak pasal tukar keje ni, rasanya sebab dia pun sangat paham keje aku dulu tu camne.  Bila dia tanya, aku cakap ok, kurang stress. Dia buat smiley yang gelak besar tu..tambah hahaha lagi. Wife dia keje pejabat loyer..sure la dia paham camne.  So, no regrets, hidup kena pandang ke depan, baru ada kemajuan.  Wpun tak dapat pegi Perth, aku dah kirim t-shirt dari sana.. Ok la tu amik berkat..


Teka teki dalam hati


Apa maknanya kalau kita selalu teringat dengan seseorang?
Kita suka bila nampak nama dia kt screen hp kita?
Tapi kita takkan call dia pun.
Kita harap dia akan tegur kita bila dia online.
Kita tertanya-tanya mana dia bila dia takde online?
Nak terserempak mmg tak boleh harap, melainkan dalam mimpi.


Soalan-soalan kat atas ni bukan saya tanya, ada orang suruh saya tanya.. :)


Mesti nanti korang kata, maknanya kita suka dengan seseorang tu.

Tapi tak, orang tu kata..dia tak suka pun dengan seseorang tu.
Perasaannya sangat neutral.  Tapi itu lah, ada teka teki dalam hati dia.Tekak teki teka tekuk?

3 comments:

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

cik xoxo
yg berteka teki tu isu yg best
bg sy perasaan tu utk seketika seronok
rase cm terbuai2 gitu
tp jgn biar lama2
sbb tetiba2 nti ia akn bawa pd perasaan ter'jatuh' lak kt org tuh...
so pd kwn cik xoxo tuh
be careful yaaa

cik xoxo,
sy rindu nk berperasaan cmtu laaa

AxraZa said...

cik patung, sy pun x tau sbb sy tidak melaluinya. tp kalau sy, sy simpan senyap2..matikan semua rasa..hehe

tp sy teringat satu pepatah, knp org kata "jatuh cinta"..its simply becoz we dont choose to fall..we just fall.
mana ada org saje2 nk jatuh tergolek dog kan?

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

xde pn sape2 pilih utk terjatuh cik xoxo. sy pn xnk,
but most of da time kite jatuh not by our choice