Tuesday, July 20, 2010

dulu lain, sekarang lain...

Pagi tadi on the way nak pegi skul, bukak radio sinar.. (duhhh!!) radio yang aku paling pantang dulu.  skang boleh dengar pulak. umur ke? tidak syak lagi.  tetiba keluar lagu shiela majid.  antara lirik dia, jangan tua sebelum waktunya.  tapi jangan terkejut pulak..lagu ni pasal orang yang sibuk liburan dalam hidup dia, ronda-ronda satu dunia... kalo ikut lagu ni..hidup ni tak bagus kalau xde cabaran..kena lalu jugak sume turun naik tu.  kalo hidup liburan je, itu orang tua. orang muda kena kerja keras.  entah kenapa, lagu ni mcm motivate aku lak pepagi tadi. tapikan, dulu aku anti gak shiela majid ni. haha! mulai skang, jgn la menci ape-ape suke-suke hati..kemungkinan nanti tetiba je kita suka lak..huhu


Malam lak macam biasa, jalan-jalan blog orang sebelum start buat keje yg sepatutnya...and I found this..


If a man wants you
nothing can keep him away
if he doesnt
nothing can make him stay.


Dulu aku mungkin tak amik pusing pun ayat kat atas ni. tapi skang aku ada gak la fikir..ada benarnya kata-kata ni. so kalau anda (atau saya) dalam keadaan yang membuatkan kita terfikir orang ni suka kita ke tidak..mungkin ayat kat atas ni boleh dijadikan panduan.  tapi ape pun kita kena ingat, pinggan tak retak nasik tak dingin..kalo dia tak nak, dia boleh blah! hehe

4 comments:

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

saya setuju cik xoxo
bertahun bersama pn
klu he not meant for us
he wont stay
biaq pi laa org kate kite dgn dia cm pinang ditumbuk hancus

Jie said...

betul le pa yg cik patungujan ckp tu..bertahun2 x bermakna akan bersama selamanya..kalu dah xde jodoh wat camnerpun tetap x jadik..

zira..rasanya words tu jadik jawapan kat persoalan yg kite dok discuss 2 3 wk ari tu..(kalu ko nak struck-out case ler..kalu still nak pending settlement xleh ler..)..pikir2kan ler..

AxraZa said...

patungujan: yup..kita berdua paham menda ni seadanya.

gcop: believe it or not..dia satu kes yg remote. dia x nak stay. and dia tak nak pergi pun. dia ttp akan ada..tp kita la kena paham situasi. rasanya ko pun paham. pending settlement pun tak..nk strike off lagi la xleh..huhu

Jie said...

kalu dah gitu..kite KIV je la case ni until get further instruction from ms heart..:)