Saturday, January 15, 2011

Gelak kuda...

Minggu ni alhamdulillah, berkesempatan balik ke rumah walaupun terdapat sedikit kesukaran pada awalnya... Asalnya saya nak blog pasal 7 jam perjalanan menaiki keretapi saya...tetapi tak jadi memandangkan tak banyak yang saya boleh ceritakan sebab saya sibuk tido berfikir sepanjang perjalanan.

All in all, 7 jam tu not half bad lah. Cuma nanti kena ingat bawak bantal kecik supaya sedap sikit nak tido berfikir.  Lainlah kalo ada sesapa kat sebelah buleh kasi pinjam bahu, then tak yah lah bawak bantal kecik tu.

So, summary perjalanan saya went like this --> Gemas - KL (transit - KL Sentral) KL - Ipoh. Naik di Gemas kol 1745hrs gitu dan sampai di Ipoh jam 0015hrs.  Sampai umah dah kol 1 lebih sebab pegi amik stand in Bumblebee dulu.. =)

Hari Jumaat, malamnya pegi makan-makan dengan Ayong and family.  Perlulah kot, bagi menyambut kepulangan orang jauh yang mereka khuatiri tak cukup makan di Gemas. Hehehe

Meh tengok gambar...untuk Cik Radhi Dahlan..lain kali ko datang, ini lah port baru yang kita leh pegi.. =)

Suke kacau daun, org nak amik gambo entrance je pun...

Lepas makan, garu garu!


Aktiviti wajib kami berdua : )
 ********

Kenapa tajuk entry ni "Gelak Kuda?"

Ini sebabnya.....

Izzul aka Angah cerita kat skolah dia ada budak baru.  Dia kata kawan-kawan dia gossip dia dengan budak tu.  Saya tanya, comel ke budak tu? 

Dia kata...."boleh laa" sambil describe cik adik tersebut.  Pada saya, comel la jugak kot.  

Tapi tiba-tiba, Izzul cakap..."satu je tak boleh blah, Alang". Saya pun curious gile lah kan...."amende?" saya tanya.

"Gelak dia..huduh giler!!" sambil gelak..hahahahaha. 

Ayat dia yang last ni memang tak boleh blah.

"MACAM GELAK ALANG LA! MEMANG TAK LEH BAWAK MAJLIS!!"

Cissss!!! Memang ngok ngeks punye budak, kata saya dalam hati sambil berlalu pergi. 

Note:  Azam saya tahun ni, nak gelak sopan-sopan je. Amin.




5 comments:

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

bantal kecik?bantal strawberry mu di mana?

AxraZa said...

kt Gemas. err..kalo ada pun tak nak la i bawak naik bas!

Jie said...

hahahaha...nanti ko ckp kat angah gelak kude tu alang nyer trademark der...


p/s:dah anak dara adik anis..nampak sgt dah lama giler xjumpa budak2 tu..

AxraZa said...

dia dh tau tu..kalo sy gelak diam2 dia lak yg pelik..hehe

itu lah pasalnya Gcop, tp yang peliknya saya tak terasa tua lak! ahahaha

Jie said...

bukan setakat angah pelik saya pun pelik sama der..

udah2 le pasan muda tu...hehehe