Friday, January 28, 2011

Blessing in disguise...

Kita manusia tak pernah tau apa yang Allah rencanakan untuk kita kan? Walaupun asal-asal saya masuk KPLI, saya ada secretly berdoa semoga saya dihantar ke Sabah, tapi bila saya dapat Gemas ni baru saya fikir tentang macam-macam termasuk macam mana dengan mak saya. Sekarang saya sedang giat mencari rumah sewa. Dah dapat nanti nak bawak mak saya ke sini. Lepas tu, berakhirlah misery saya...hehe

Macam saya selalu kata, saya tak nak dapat sekolah sekitar Ipoh atau Perak sendiri. Sebabnya saya perlu keluar dari persekitaran lama saya dan perlu mengelak dari  mengajar anak bekas-bekas rakan sekerja saya. Jadi bila dapat Gemas, walaupun macam kurang mendapat restu dan ada yang menawar untuk menukarkan saya ke Ipoh, tapi saya tolak. Saya yakin, apa yang Allah sudah tetapkan ini adalah terbaik untuk saya.

Disguise adalah.....jarak yang jauh...perasaan yang kadang-kadang agak mencengkam...makanan yang tak berape best, ketiadaan kedai mamak untuk saya melepak petang-petang di hari minggu dan bau kilang getah yang menusuk kalbu..

Tapi, blessingnya banyakkkkk... Tadi baru dapat confirmation, kelas swimming saya akan start lepas CNY!! Kalau saya masih di Ipoh, percaya lah...saya takkan menyerah diri untuk masuk kelas swimming. Saya yakin tu. Tapi, bila di sini...dengan suasana baru dan kebosanan melampau di hari minggu, kelas swimming tetiba menjadi sangat menarik. Time ni la teringat peristiwa memalukan diri sendiri bila terpegang tangan Ketua Kelas sebab rasa macam nak lemas padahal air hanya separas pinggang. Ngok ngeks. Sila pandai berenang segera! 

Selain tu, saya akan start treatment untuk kulit muka yang terbakar hangus ni juga lepas CNY. Insya Allah.  Rupa-rupanya yang saya sangkakan hanya terbakar matahari ini, bukan sekadar itu. Syukur jumpa housemate yang adiknya pernah alami masalah camni.  Dia suggest pegi pakar dan terus set untuk appointment.  Bukan sebelum ni tak de orang suruh pergi pakar..tapi saya sendiri berlengah-lengah. Mungkin saya nak jumpa pakar di Kuala Pilah jugak.. :)

Dan ada satu perkara lain, tapi biarlah rahsia dulu...hehe




5 comments:

suRe HeBoH said...

lioke swimming class tp bila pikir kene pakai suar ketat msti part peha sy terbojol2 n bnyk tingkat kak...nyhow,sy support akk!!he2..

AxraZa said...

aduiiii..jgn bangkitkan isu tu! akak lom pikir sampai situ lg ni. wahahahhaa.. (nama pun swimming, pinggang ke bwh dok dlm air je laaa)

Shu said...

alhamdulillah treatment dah nak start...syukur. cuma wonder, other than terbakar,apa lagi yang penyebabnya sis?

AxraZa said...

dh confirm kzira bgtau.. :)

Jie said...

alhamdulillah..akhirnya ko gi gak jumpa pakar..kan saya penah ckp burn ko tu len mcm x mcm sunburn besa..hopefully xde apa yg teruk yer..

p/s:kim slm kat housemate ko yg berjaya bt ko gi jumpa Dr tu yer..