Friday, March 19, 2010

Dear M,



Saya harap awak dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya.  Tujuan saya tulis surat ni, hanya nak bagitau awak...lupakanlah saya.  Saya dah tak sanggup hidup dibayangi awak, M.  Saya tau awak bukan sekadar membayangi saya. Malah awak turut mengganggu hidup kawan-kawan saya.  Pergilah jauh dari hidup saya. 
Saya rela.


Sekian.


---------------------------------------------------------------------------------------


Hahaha...punya la aku ni takde keje (atau nampak mcm takde keje).  Dua tiga menjak ni..aku tengok kat facebook, dua tiga member yang letak status "Sangat Malas", "Overdose Vitamin M".."M mode activated"..macam-macam la...


Aku ni tinggal tak letak kat status fesbuk tu je lagi..tapi tahap kemalasan aku tu..huishhh...tak yah cite la. Yang aku rajin, facebook..tengok tv..bukak peti ais...walaupun aku asyik bergerak ke sana sini dan tak nampak malas..tapi aku dalam mood bermalas-malasan. Owhhh..satu lagi yang aku rajin, update blog ni laa.. Sampai ada kawan2 tegur.."rajinnyeee update blog sekarang ye, cikguuu". Dulu, mana la ade masa..malam-malam camni aku sibuk baca file utk kes esoknya...tak pun sibuk chatting lepas geram hal keje.. 


Balik cite malas tadi...aku rasa aku tak malas. Aku dah kaji dah.  Aku bukan malas per se.  Buktinya, hari ni dah  macam-macam keje aku buat. Pegi pasar, basuh kain, tolong mak masak, bla bla bla... Aku cuma tak rajin nak buat kerja sekolah aku ni.  Kenapa kerja sekolah je? Kenapa?  Nak menaip pun aku rajin..ni entry ni la buktinya.  Skang ni kenapa ngan aku ni? Kenapa??


Aku ada esok je ni. Sabtu dah nak balik Penang. Ni skang ni, walaupun badan penat, mata ok je..tapi nk start buat keje tu taaakkk jugak. Tolong la Encik M..pergi jauh-jauh! 


I like the word "indolence." It makes my laziness seem classy.  ~Bern Williams

7 comments:

Anonymous said...

Kuang kuang kuang..

Anonymous said...

oh Mr M...tolon la pergi jua dari idup ku....

AxraZa said...

ctkus14, Mr. M ini sangat degil lg keras kepala adanya...

Maya Ariffin said...

kalu ko tgh aku nye facebook tu lagik la dah berkurun tak tukar.. wakakak.. tu tahap puaka punya malass..

AxraZa said...

malas facebook xpe maya..bg sikit ko nye malas tu..ini terlebih rajin facebook ni..maasalah betui..huhu

Shu said...

shuuuhh shuhhh Mr.M...(suh datang dekat dengan siti suliana pula)

AxraZa said...

be careful what u wish for cik sulin..hehehe