Sunday, March 14, 2010

Fickle minded?! Am I?

I got a call from a friend yesterday.  Very old friend of mine. Since dah lama tak jumpa, byk la cerita. Ye la, nk catch up things yg terlepas for the past few years tu.  Seronok la jugak bila mengenang kisah lama ni...then masuk cerita baru, hidup masing-masing sekarang. 


He was sort of terkejut bila aku cite perubahan kerja aku ni. Tapi tak pe lah, mmg ramai jugak yang terkejut.  But what caught my attention was, when he said...I've always known you as a fickle minded person. Huh?! Kenangan yang dia ade tu like masa darjah 5. Ok? Ape yang budak darjah 5 boleh buat sampai org leh kata dia fickle minded?  Back then, I was a kid, a girl..surely la masa tu agaknye tk tau nk ice cream flavour ape ke. Kekadang tukar kawan baik ke.  Kekadang tukar makanan kegemaran ke? Kan? 


Tapi tak pe lah, orang kata "the best mirror is an old friend".  So aku pun ponder balik la perjalanan hidup aku ni. Hasilnya, aku dapati...aku mungkin cepat bosan, aku suka tukar-tukar barang, aku pun suka-suka hati tukar kerja...mak pun selalu bising aku selalu ubah-ubah tempat barang kat umah ni.  Aku tak boleh stick dengan satu benda terlalu lama. Does that make me a fickle minded person? Bukan itu tandanya aku ni dinamik ke? 


And i found this - Woman is always fickle - foolish is he who trusts her.  
Quite harsh isn't it? But it carries some weight somehow or rather..


Cheers.

2 comments:

Maya Ariffin said...

ahahahaha... lets called it fickle minded.. or absent minded.. i am trapped in in both ways..

Sampai kan hubby pernah cakap.. "kalau kita ni tak kawin lagik, mesti awak tinggalkan saya yer.."

heee.. cepat bosan pada sesuatu yg mandom and routine.. tu yg ske2 ubah tempat barang, and ske2 ubah decision tuh..

AxraZa said...

sgt benar maya..x boleh tgk perabot dok tempat sama je lama2..agaknye sbb tu tak kawin2 lagi ni..cepat bosan lagi mudah berubah fikiran..hehehe