Friday, March 5, 2010

s..i..si..k..a..t..kat.. sakit!

Just nk recap seminggu pertama SBE... mmg lawak giler..walaupun mendebarkan pada awalnya. Aku ingat aku tak suke budak2..tp 1st day pg skolah, tgk muke sorang2..cute cute sumenye..mcm suke pulak. So, ok la kot..ape yg org kata kena ada, boleh diadakan... :)

Paling tak tahan, masa masuk kelas Pemulihan Khas. Tk tau ape nk expect (again!) so aku just tgk je...sekali, budak2 dlm kelas ni mmg agak lemah. Aku ingat lemah tu mcm x boleh baca je..rupanya ade yang tk kenal ABC pun.. Cabaran jugak tu. Dah Darjah 3 tp masih tak kenal ABC. Time tu aku pikir satu je, balik ni aku nk ckp ngan anak2 buahku suruh rajin sikit baca buku..


Yang paaaaling tak tahan, bila dorang kena mengeja.. Muke masing2 mmg confident habis.. hinggalah dorang eja S+I=SI , K+A+T=KAT pastu dorang sebut SAKIT! Aku tak leh nk sorok senyum..maka tersenyumlah aku kat situ. Seb baik aku tak tergelak. Pikir2 balik, jahat aku nih. Tapi takpe, mmg dorang kat situ nk belajar pun..its ok pe buat silap..sebab lepas tu mesti tau ape yang betul.

Kemudiannya dorang belajar lak suku kata lain, dalam banyak2 tu ade la pulak perkataan RABUN. Dorang pun tanya cikgu, ape makna rabun. Cikgu tu jawab, orang yang mata dia rosak, kita panggil dia rabun. Pastu murid tu tanya, cikgu rabun? Cikgu jawab, "saya tak rabun, sy tak pakai spek". Itu jam, ada la bebudak tu yang pandang belakang kat aku..errkk!! Aku sorang je yang pakai spek kat situ. Apsal la xde api pagi tu..kalo tk mmg saya tak rabun hari tu..sbb sy tak pakai spek, sy pakai contact je..haishh.. But then ok la tu..dorang notice aku kat situ..dan pandai pulak relatekan dengan pelajaran hari tu..hehe.

Selebihnya, buat report and sibuk fesbuking...internet cemerlang kat situ..dalam kesibukan tu, aku ada gak sesekali terasa mcm nak ke seberang jalan... kot2 boleh jumpa muka2 yg biasa kat situ. Tp aku tahan...sampai bila nk camtu..kalo dh let go, just let it go je laaa..

I don't think much of a man who is not wiser today than he was yesterday. ~Abraham Lincoln

5 comments:

Radhi Dahlan said...

Zira... hanya kengkawan aku jer yang faham...
macam nie... kalo aku jadi ko masa budak yang eja lain sebut lain tu... mesti aku gelak jer terus.... pastu mesti aku mocking the thing to make it fun...
tapi ko faham aku kan? kan?
hahhhaha... so sweeet la jumpa budak2...

AxraZa said...

sy masih sengih sorang2 igt hal tu D. seyesly, i had to bite my lips weii..utk elakkan dr tergelak. but still, i make fun of that la..my bad! yg tk tahan tu bukan ape, muke memasing yg sgt konfiden tu...hihihi

Radhi Dahlan said...

Zira... aku paham sgt part konpiden tuu... hahhhaah.....

Jie said...

senyum i sorang2 teringatkan cikgu RABUN yg xmo ngaku RABUN...kuikuikui

good luck teacher rabun..

AxraZa said...

D: mmg kite paham sesgt! hahaha

G: time kasih loyer rabun..wahahaha