Wednesday, April 27, 2011

Keji?

For this post, the writer humbly seeks permission to use 'aku' as if any other pronouns is used..it sounds so fake and corny and therefore agak 'keji'...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Orang kata, kekejian yang paling keji adalah terpesona pada diri sendiri. Aku dengar mende ni masa zaman sekolah dulu..masa form 1 ke form 2 camtu. Aku kan selalu blur dan lambat paham...makanya, dulu aku tak berapa nak tangkap maksud ayat ni. Tapi sekarang...

Dengan teknologi moden dan macam-macam kemudahan, aku rasa aku dah mula paham erti 'terpesona pada diri sendiri tu'. Mungkin aku salah paham, kalo korang rasa aku salah..korang betulkan. Pada aku, kalo asyik cakap pasal diri sendiri tu pun kira cam kagum ngan diri sendiri la kan?

Aku ada jumpa kat facebook, beberapa orang yang update facebook status dia like 15 minit sekali. Selalu aku tak akan affected pun dengan mende macam ni. Dah kata free country. Tapi yang ini, aku tekan butang 'hide' je. Letih.

So malam ni aku nak ingatkan diri sendiri, tahanlah diri dari terlalu banyak bercakap tentang diri sendiri hingga nampak pada orang lain seakan-akan kita kagum dan sangat suka dengan diri sendiri. Update status tu, agak-agak sehari sekali cukuplah, kalau memang dah online hari-hari... 

Anyway, hari tu saya jalan-jalan dan saya jumpa kata-kata ni, Facebook is just like a jail. You sit around and waste time, write on walls and get poked by people you don't really know.

Mungkin saya patut kurangkan lagi masa mengadap facebook saya. 




6 comments:

Radhi Dahlan said...

Jumpa kat YM je la...

AxraZa said...

macam la ko selalu ada kt YM tuu ;P

Shu said...

Su selalu teringat kata - kata mantan KP : nak tau lifeless ke tak , tgk brapa saat orang tu upadate status. hahahaah =) tapi skang dia y duk online sokmo!

AxraZa said...

tapi dia jarang update status! hehehe

tumpanglalu said...

am penah terbaca ada orang taip status yang berbunyi lebih kurang camni:

"tak kan semua menda nak bagitau kot?"

dan

"cuba check balik dalam sehari, berapa banyak status anda kongsi"

rupanya zira pun ada setuju dengan orang yang taip status di atas. walaupun tak la setuju 100% tapi at least paham akan apa yang tejadi :)

AxraZa said...

selalu setuju dan sangat paham. semua org yg melalui akan paham rasanya..hehe