Thursday, April 28, 2011

Err...

Untuk satu kali saya menyesali tindakan saya, ada 7 sebab lain untuk menyokongnya. So, why worry? Saya sedar sekarang, saya tak perlu menyesal. Mungkin saya ada buat salah. Tapi saya dah minta maaf.

Saya jugak sedar, saya bukan orang yang bertindak membabi buta. Kalau saya suka, saya tak suka terus..saya reason dulu kenapa saya perlu suka. Kalau saya benci pun saya tak benci terus, saya tengok diri saya dulu...adakah saya pun serupa.

Bila saya buat sesuatu, saya tidak sekadar mengikut hati dan rasa. Setakat ini. Kalau sampai saya berbuat sesuatu, tentulah saya dah berfikir habis tentangnya atau saya dah tak peduli lagi.

Jadi hari ni saya nak cakap dan bagitau diri saya sendiri...mungkin saya tak perlu salahkan diri setiap kali. Mungkin sesetengah orang layak untuk dilayan begitu walaupun dia sungguh mati percaya dirinya suci.

Nota untuk diri sendiri:  Yakin diri tu perlu, tapi kalau terlalu yakin pun bahaya jugak. Kita manusia, kita buat salah. 

To err is human.




3 comments:

Shu said...

in kelantan, kalu terlalu yakin tu org panggil KOYA =)

AxraZa said...

memang KOYA habis...hehehe

Shu said...

KOYA tahap congek eko. hahaha!