Saturday, November 20, 2010

Pak Cik Hassin

Al-fatihah.

Bila saya dapat sms Jie tengah hari tu, saya dah rasa tak sedap hati.
Bila saya dapat call Jie malam tu, saya dah tau sebelum saya jawab telefon tu.
Sedih saya sama, walaupun mungkin tak sedalam sedih ko, Jie.

Saya pernah melalui, saya pun pernah mengalami.
Bila ayah saya pergi dulu, saya rasa separuh diri saya pun hilang.
Saya yakin, sekarang ko pun rasa macam tu.

Saya tak pandai nak cakap bila saya depan ko.
Saya minta maaf sebab saya tak pandai nak tenangkan hati ko.
Saya mintak maaf sebab saya tak boleh nak tunjuk kuat depan ko.

Tak pe lah Jie, Allah lebih sayangkan arwah.
Jangan sedih..Allah akan tempatkan arwah ditempat orang beriman.
Masa saya tengok arwah, saya nampak dia sangat tenang.
Dia macam senyum.  
Saya rasa dia nampak lebih tenang berbanding tidur dia semasa hayatnya.

Sejak kita berkawan baik,
sejak ayah ko bubuh lauk dalam pinggan saya dulu,
saya dah anggap ayah ko macam ayah saya.
Sekarang situasi kita sama..
Sedih ko sedih saya jugak.
Bila-bila masa ko perlukan saya, ko cakap je.
Apa-apa je kalau saya mampu.

Semoga Allahyarham Pak Cik Hassin tenang di sana...Al-fatihah.

Maaf sebab sy tulis kat sini. Nak cakap tk terluah, nak sms terlalu panjang. Sy tau ko akan baca ni nanti.

6 comments:

Maya Ariffin said...

Ko buat aku tertunduk sayu di subuh hari... huhuhu.. mcm baru semalam je rasa kehilangan jasad tu. Yes kau mmg betul.. mcm separuh dari diri ni hilang.

AxraZa said...

sume yg dh lalui akan paham rasanya kan maya. kalo kuat separuh je pegi, yg lemah semangat..mungkin rs seluruh diri ikut sekali..hmm

Radhi Dahlan said...

aku turut jua sedih atas kehilangannyer....
Al Fatehah...

AxraZa said...

Al-fatehah..gcop is coping well i guess [and i hope so]

Jie said...

thanks..moga2 ayah kita berada dikalangan org2 yang beriman..
Aminn..

sedih mmg sgt sedih..perginya x dijangka..sgt mengejutkan..baru tadi tgk ayah elok sihat jer tup2 sakit terus tinggalkan kami semua..tapi apa2 pun saya cuba kuatkan diri xmo terbawa2 perasaan..

alhamdulillah..perjalanan ayah saya sangat mudah dan moga2 sentiasa diberkati sehingga keakhirnya nanti..Aminn..

p/s: thanks sebab ko ada masa saya perlukan..xckp apa2 pun xpe ko ada pun dah cukup..thanks piejah sama..

AxraZa said...

harap ko kuat selalu ok!