Tuesday, November 30, 2010

Entry ntahpape...


I've been meaning to write about this much earlier. But somehow, I couldn't find the tune...or was it writer's block? Ehemm.. 

So, today is officially the 7th day of my lalulala day.  Its good to be home.  But it would be nicer if you have pocketful of money, aite?

Daily routine? For those who know me, they know..I don't do routine.  My activities vary according to the mood and to the side of bed I woke up that day. Err..don't take it literally, as I only wake up on the left side of the bed..sebelah kanan tu dinding.. BUT, the activities would be hari-hari bangun..bukak email dulu...used to it I guess.  Then only proceed ke benda lain.. Dah siap sume yang patut...duduk saje..bukak buku, bukak tv..how boring.  Saat-saat macam ni, teringat la hidup masa jadi cik peguam, cik pelajar kpli..

Macam dah merapu jauh...sebenarnya entry ni hanya untuk mengabadikan saat-saat terakhir saya di Penang.  Sebelum saya balik, dalam perjalanan balik dan setelah sampai rumah.

Sesungguhnya banyak yang saya nak abadikan kisah setahun ni..tapi tak terluahkan.  Cuma...sume-sume tu akan tetap kekal dalam ingatan saya lah.  Harap-harap saya tak jadi pelupa dan nyanyuk bila dah tua nanti..Amin.

Kalo anda-anda masih rajin nak baca..sile lah tengok =)

Tu sikit je baru...terpeleot jugak kaki nk
angkat masuk keta

Time tu la, depa tutup jalan..tidal flow..jam ntah bape Km
kaki yg terseliuh pun tak terasa...

sedap je Cik Bear tu baring..
depan tu bmw loyer dari Penang..keep your distance.

Akibat kebosanan melampau di dalam jem...

Saya dan Penang...datang balik amik brg yg tak sempat
angkat pas terseliuh kaki..

Chowrasta! Nampak buku tu? Turning Thirty..
saya pun ada.

Puan Kakak saya...Time dia tawar menawar, saya lari jauh2..
hahaha

Saya nak belanja Ayong, tapi last-last dia gak bayar.. :P

En. Jaundis yg dibawa pulang dari Penang,
kini di bawah jajahan takluk saya..sorry Paejah.
Lepas siap mengemas..duduk la dalam gelap.
muhasabah diri...


sejak balik Ipoh, jaundis dia dh kurang sikit..hehe
SEKIAN.

When you leave here, don't forget why you came.  ~Adlai Stevenson



5 comments:

Shu said...

eh eh jaundis dia dah tak de? wat cane? kasi tidur bawah lampu cerah ke? hihihihi... saya pernah melawat dia..tengok dia..kena jaundis..tapi saya suka..itu RARE namanya.

AxraZa said...

x wat cane punnn..ketuk2 sikit je..hehe. mmg RARe habis..hahaha

err..u x pasan ke croc kaler ijau tu?? hehe

Shu said...

FROG k..ooo frog yang hitam2 tapak tu dijahit guna stokin ke? memang prasan tadi..tapi malu nak tanya..nanti orang cakap hidung mancum,pipi tersurom - surom hahahah... eh eh..

AxraZa said...

oooo..frog eh? igt croc!! hahaha
kak zira mms ape gambo tu kat sue..kamix tau nk letak mana..bwk balik laaa..hahaha..ade ms serah balik..hehe

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

jaundis a.k.a kuning
sweet
i am missing that jaundis very much