Wednesday, September 22, 2010

Random...

Minggu ni macam cepat je berlalu kan? Duduk tak duduk, esok dah hari khamis.  Lusa dah jumaat..pastu dah habis praktikum.  Perasaan? Susah nak bayangkan but anyhow, I'm glad its over.  Tahun depan dah jadi cikgu betul. 

Bila fikir-fikir balik, perjalanan hidup aku ni agak lawak.  Masa aku buat chambering dulu...aku ingat aku akan jadi lawyer sampai tua.. Malah, siap berangan dengan kazen-kazen (dan juge insan-insan tertentu), nanti kalo ade rezeki kawin dan ada anak, bila cikgu tanya anak, mak keje ape, anak aku (ni mode future tense nih) akan jawab "Mak saya lawyer"..pastu kazen aku cakap, sure cikgu tu tak berani nak lebih kurang (ye ke?)

Siapa tahu, rupanya aku akan jadi cikgu yang bertanya tu..hahaha! Sungguh irony ek? Tapi no regret pun. Mak tak lawyer, kalo ayah lawyer pun ok kot.. :)

Rasanya kerjaya cikgu ni makin dekat di hati aku.  Kata member praktikum, aku kena senyum lebih.  Tak leh serius sangat.  Nanti lah aku decide nak jadi cikgu yang macam mana. Kekal ke tak dalam bidang ni, aku pun tak leh nak jamin...aku suka jadi cikgu...cuma aku tak suka budaya kerja cikgu. Setakat ni la..mana tau nanti kalo aku dah adapt, aku rasa ok pulak..who knows.

Akhir sekali, kat sini saya nak amik kesempatan, nak ucapkan terima kasih kepada kawan-kawan yang banyak membantu sepanjang praktikum ni...Faezah, Da, Sue, Am..dan sume la.  Jasa korang akan saya kenang wpun saya dah jadi Ketua Pengarah JPN nnt..hahaha...

10 comments:

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

semoga tercapai laa cheta2 (e teleng yek) mu utk jd pengarah jp yek

Anonymous said...

whoa..tinggi cheta2 mu itu...nyway, jgn dok kroni lak bila dh pegang jawatan tinggi2 nie....hahhaaha

AxraZa said...

semlm ada member call tanya nk jd lecturer politeknik tak..hmm
so, bolehlah start doa-doakan 2020 kak zira la pengarah JPN. wooohoooo!!

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

amin...
salam pengarah jpn 2010

Anonymous said...

nie salam dari menteri pelajaran 2020 lak...hahahha

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

sy sebagai perdana menteri wanita pertama malaysia hanya mendoakan yg terbaik utk anda rakyat malaysia :)

AxraZa said...

kalo gitu..sy nak dok umah jaga anak je la..sy tak sanggup la nk keje bwh PM ngan menteri pendidikan yg tah hape2 nanti.. jaga anak pon besttttt..wahahahahahahahaha :P

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

bgus2, jd lah rakyat yg taat pd pemimpin

Radhi Dahlan said...

ko memang hebat Zira! aahhaha....

Tak tahan part future tense!

AxraZa said...

wakakaka.. sound familiar tak dialog tu? Mak keje ape? Mak saya lawyerrr..muahahhahaha.