Tuesday, September 28, 2010

Azmira

Note:  Entry lapuk sikit..hehe (sile baca dalam mode flashback)


First of all, thank you Allah sebab beri peluang untuk saya habiskan praktikum.  Walau apa pun resultnya nanti, saya bersyukur.  Sebelum habis skul semalam, jumpa Puan Seah...guru pembimbing saya yang memang banyak membimbing.  Cakap terima kasih pada dia. I did mention, "I start from scratch" and she nodded. Hehe, betulla tu. Dari tak tau ape-ape, 0 la kira. Dia yang banyak bagi tunjuk ajar. Ilmu mengajar orang dewasa 3 tahun setengah atau 6 semester memang tak leh digunapakai untuk kanak-kanak sekolah rendah.. itu ilmu pertama saya belajar.

Yang kat atas tu mukaddimah je, entry kali ni pasal murid favourite saya... :)  AZMIRA
Shamree panggil dia Ms. Tan kecik.. sebab dia macam Ms Tan, Guru Besar skolah tu yang suka meronda-ronda kelas.  

Azmiralah orangnya yg kasi pening kepala saya awal-awal dulu...dia suka tido dalam kelas. Bila saya tanya kenapa tido, dia cakap "I'm sleepy teacher". Fair enough rite? When u r sleepy, you sleep. Takkan teacher nak tanya lagi. So, I let her sleep. Haha.

Azmiralah jugak yang berani angkat handbag saya.  Disaat orang-orang lain sibuk nak amik buku dan ABM lain, Azmira terus angkat handbag je. Dia tak main la ngan buku-buku sume ni.  Sempoi kepala budak nih..Haha.

Dalam seminggu tu, saya cuma nampak dia beberapa hari je. Dia suka ponteng sekolah.  Tapi bila dia datang balik, dia boleh catch up and in fact dia lagi advance dari semua yang ada dalam kelas tu. Sebab tu saya suka ngan dia.  Dia ibarat penyelamat la dalam kelas saya.  Agak-agak dah tak ada sesiapa boleh nak jawab, saya akan panggil dia..sure dapat jawab punya :)

Disebabkan selalu sangat panggil dia, saya rasa tak elok untuk yang lain.  Lama-lama saya kurangkan panggil dia..lepas tu, dia selalu muncung. Merajuk la agaknya saya dah tak panggil dia. Kesian jugak dalam kes camni...mangsa diskriminasi sbb disukai..bukan sebab x suka.. haishh.


Ckp byk pun tak guna..meh kita tengok muke si tuan punya badan..cute giles. :)


Gambar ehsan Cikgu Arman :)

5 comments:

@kU said...

menarik

AxraZa said...

sekadar buat ingatan utk hari tua esok..first batch kita ajar ni kira cam first child la :)

@kU said...

azmeeeraa... :) rindu sama kamu.

AxraZa said...

ecceh..kalah cikgu dia lak ni :P

Unknown said...

azmira plak asyik tanya cikgu arman...