Thursday, September 9, 2010

Accidentally on purpose :)

"You are nerd!" said someone from behind.
Me was like, "cis, pehal lak nih..tetiba je" but still, i turned.
Wohoo!! So familiar and yet the face doesnt ring the bell.
I cracked my head just to recall the name, or the face.
I thought I know him, but he looked different. Like REALLY different.

Tetiba, "Alaaa, you Zira..tak ingat aku ker". Dengan tangan yang terpatah.
Ahaa!! There you go! My best buddy when I was 12. Azely. Ahahahahaha...
Then we chat like nobody's business... Sampai lupa beli apa yang mak pesan. Ades.

Last jumpa Azely ni masa Form 4 kot..tu pun dr jauh. Dulu dia ni lembut. Aku selalu cakap ngan dia
yang dia jadi lembut sebab ejaan nama dia camtu. Kalau ayah dia eja nama dia like Azli ke, sure dia keras sikit.  Dulu dia selalu kena buli, cikgu pun buli dia..suruh naik tangga dengan jalan itik.  Aku, cam biasa la.. sebagai Azira yang lebih macho dari dia, selalu akulah yang kena membela nasibnya.  Lawak-lawak.

Sekarang dia dah normal.  Suke aku tengok dia macam tu.  Terkejut pun ada.. Sebelum balik aku tanya dia apsal panggil aku nerd... dia tunjuk t-shirt aku.  "I'm not nerd". Hampehs.  Pastu dia tanya aku lak, apsal tak kawin lagi.. Aku cakap nanti.  Bila aku tanya dia lak, apsal masih bujang, dia pun jawab sepatah "nantilah". Dalam hati aku time tu satu mende je, adakah dia normal? Ahaks. Ampun Azely. Kurangla pahala pose saye.. huhuhu.

1 comment:

Unknown said...

ooo azely rupa... dia yg baru