Thursday, March 24, 2011

Deja Vu?

Dalam kesibukan minggu ini. Serius minggu ni sibuk. Pegi skul as early as 7am and only got home by 6pm. Normal as it may sound to most people but certainly abnormal lah untuk teachers kan? So, all in all minggu ni ada AGM Pandu Puteri, Mesy. Penyelarasan Festival Nasyid, Storytelling Competition dan Festival Nasyid. Entah kenapa, dari sorang yang memang malas nak cakap kat depan orang ramai, tetiba yours truly dengan tetiba saja menjadi Pengacara Majlis dalam semua majlis tersebut. Ada yang kata, suara saya dah pecah sekarang dan telah menjadi dewasa secara rasminya. Apa kes?

So dalam kesibukan minggu ini. Hari ni, kami jadi tuan rumah untuk story telling. 38 sekolah berentap. So, 38 sekolah lah datang ke SKTAR hari ini. Dalam keramaian itu, dan di dalam kekeruhan rupa tuan punya diri sebab stress, tetiba selisih dengan seseorang yang memberi senyuman. Senyuman biasa je pun, tapi tetiba rasa macam pernah jumpa. Macam pernah bertemu sebelum ni..tapi kat mana?

Maka, berjalanlah pertandingan storytelling tu dan rupanya cikgu yang senyum tadi pun sama kategori dengan sekolah tuan punya blog ni. Tiba-tiba.................

Teringat. Rupanya, eh..rasanya...cikgu tu pernah masuk dalam mimpi saya. Dan saya pernah mimpikan suasana pertandingan storytelling tu sebelum ni. Lama dulu. Tapi serius, memang rasa dah pernah lalui keadaan tu. Deja vu ke? 

Dan petangnya hadir ke bengkel penutur jati and it so happened that cikgu tu pun rupanya pun peserta bengkel tapi tak pernah terserempak sebab clash timing dan mungkin jugak tak perasan. And I was thinking, is it deja vu or kecelaruan minda tahap tinggi??

2 comments:

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

deja vu...
wow menarik
tp part dia senyum tu, cuba ingat balik kot2 awk pernah tersadung kt mana2 or awk ada wat aksi memalukan ke n dia adalah salah seorang penontonnye. x pun ada something kt muka awk ke? cuba ingat balik
(sila baca dgn nada jeles)

AxraZa said...

sbb muka sy hitam kot? atau pun beliau mmg suka senyum sebab petang td pun dia senyum lg. positive sy penah mimpi muka tu.