Friday, December 10, 2010

Jangan bilang tidak!


Saya agak bengang hari ni.
Saya perempuan. Sangat obvious lah tu.
Susahnya jadi perempuan, especially yang kategori biasa-biasa je ni.
Whether we like it or not, world do sometimes treats people according to the look.

Baca maksud saya, 
kalo perempuan cantik jual mahal orang akan kata...pandai jaga diri...
kalo perempuan tak berapa cantik jual mahal, orang kata perasan cun..
Setuju tak?

But then saya tak nak guna perkataan 'jual mahal' kat sini...
Instead saya rasa selective adalah lebih sesuai...
Biarlah apa orang nak kata, saya tetap rasa..kita kena selective dalam memilih orang yang akan masuk ke dalam ruang lingkup hidup kita...

Fine, kadang-kadang we cross the same path, kita jadi kawan...tapi tak sume pun meant to stay kan?
There must be a reason la kenapa kadang-kadang kita tak stay dalam circle tu...
Aku sendiri pun pernah je kena buang dari circle sesetengah orang..tapi aku ok je...
tak de la pulak nak meratap hiba...

Tapi for some people, I just dont know which part of NO yang dia tak paham...
They simply wont take No for an answer..
apetah lagi bila yang cakap NO tu, perempuan yang pada dia biasa-biasa je...
[Now you know why I asked you to read me *baca maksud saya* tadi]

I appreciate the effort you took...the time you spent..
but sorry, you just freaking me out.
Mungkin sesekali dalam hidup tu, kena rasalah kena reject dengan orang biasa-biasa aje.
Mungkin lain perasaannya kalau kena reject dengan Amber Chia.


Nota kaki:  Kadang-kadang saya lari, bukan nak suruh orang kejar...cukuplah dengan tanya kenapa saya lari,   untuk tunjuk yang awak peduli...kalau saya berhenti, mungkin kita boleh jalan sama-sama...tapi kalau awak kejar, mungkin saya akan lari lebih jauh lagi.



3 comments:

Shu said...

Saya suka nota kaki anda. Perempuan biasa ke,perempuan stok2 Amber Chia hatta Angelina Jolie pun..yang penting hati kena kasi putih,kena kasi baik. Bab reject mengreject itu..soal hati. Nak masuk hati orang ne leh paksa-paksa. Ni bukan pasar malam hatta kedai perabot nak men tawar menawar,nak paksa memaksa dan nak tekan menekan.. ni hal kita nak "pakai" lama taaaauu..bukan nak "pakai" sekejap.

Isk..su dua je tak suka; orang yang suka cakap sambil ada perencah sumpah seranah dalam dialogue dia,dan satu lagi...yang suka memaksa dan mengecam.

haaa..kan dah panjang adek mu menulis... ;)

AxraZa said...

ni bukan kes nak masuk hati ni cik puan oyu..ini kes saje nk kacau daun..hehe. kiasu punya orang nih.. =)

tp apa yg awok ckp tu betui, i cudnt agree more!

Maya Ariffin said...

I couldnt agree more.