Tuesday, July 5, 2011

Ahmad Kamil

Hari ni saya ajar directions pada kelas year 2 Cekal saya. Untuk tunjukkan arah, saya pun lukis map kat white board. Nak bagi suka hati budak-budak, saya lukis dua orang lidi kat map tu..satu saya buat girl, satu saya buat boy. Lepas tu, saya kasi nama...punya la dorang suka. 

So, sorang saya letak nama Farisha. Sorang lagi saya letak Kamil. So, cerita ni pasal Kamil. Budaknya chubby sangat. Mata bulat, bulu mata sangat lentik ye. Walaupun chubby, dia cergas. Manja pun ye, kalau nak bercakap tu, bila kita duduk kat meja guru kadang-kadang sampai nak berlaga pipi. Punyalah dekat. Tak padan dengan chubby, dia paling suka duduk atas meja dan lari-lari dalam kelas. Ringan agaknya badan dia.

So, dipendekkan cerita....tadi, saya namakan bangunan-bangunan dalam kawasan sekolah. Saya sebut tempat, dan saya suruh dorang bagi direction untuk ke situ. Ayat saya, "Farisha wants to go to the canteen, and Kamil wants to go to the library. How do they get there?"

Habis je saya bagi soalan, cepat je Kamil bangun. Saya suka hati sebab menjadi la trick guna nama dia tu...tak de la dia main-main..semangat nak jawab. Itu anggapan saya. Meleset ye. Jangan percaya sangat ngan budak-budak ni.


Kamil bangun sebab nak cakap, "Teacher, saya nak tukar! Saya nak pegi kantin. Biar Farisha pegi library! Saya nak makan." Hampeh tak. 


Disebabkan mata dia bersinar-sinar nak suruh saya tukar route si Kamil orang lidi tu, saya pun tukar la. Farisha pegi library, Kamil pergi kantin. Haish, Kamil, Kamil..makan je dia ingat.

1 comment:

zura said...

haahahha..suke2 ayat si kamil tu..mmg panjang akal budak2 skrg ni..