Sunday, May 2, 2010

Doa saya...

Alhamdulillah, semalam dah selesai kenduri doa selamat untuk mak dan mak ngah...sempena pemergian mereka ke tanah suci mekah untuk umrah 5 May ni.

Tadi mak ikut mak ngah balik ke KL. Sebab nanti takde sesiapa boleh hantar mak ke sana sebab semua orang keje. kalau dulu, dh tentulah aku punya tugas hakiki ni..sorry mak, akak tak dapat hantar kali ni.  Aku dah biasa jauh ngan mak, tapi selalu aku yang tinggal mak.. Mak tak pernah tinggal aku.  Aku ingat aku ok je..tapi rupanya sedih jugak bila nak berpisah ngan Mak.  Mak pesan doakan dia sihat dan selamat pergi dan balik. Angguk je boleh.  Nak cakap dah tak lepas.  Nasib baik la sepupu sepapat yang weng ni sibuk memekak..kalau tidak dah drama air mata la pulak.

Selalu kalau orang nak ke Mekah aku akan sibuk suruh dorang doakan aku.  Itu ini.  Tapi kali ni, Mak aku sendiri yang pergi..aku tak cakap ngan mak mintak doakan apa-apa pun.  Satunya aku tau, Mak akan sentiasa doakan aku.  Yang keduanya, sebab kali ni aku harap Allah dengar permintaan aku yang satu je..semoga mak sihat kat sana, dipermudahkan segala urusan dan selamat pergi dan pulang.  Di luar sedar, aku harapkan yang ini lebih dari segala-galanya.

5 comments:

Radhi Dahlan said...

Hanya yang terbaik untuk mak ko Zira. Dia pun dah macam mak aku.

ko jangan sedih2, selalu doakan yang baik2 jer untuk mak ko tau.

(ko tak mintak doa tu ker?) hehheeh

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

jgn laa cedey2 sgt
sy pn sama bulan depan nih
sy yg selalu tinggal mak sy, nti diorang lak nk tinggalkan sy..
moga mak kak zira dpt mngerjakan ibadah dgn tenang di sana...

miss radhi, kak zira xyah mintak, konfem mak dia doakan yg itu jugak

AxraZa said...

D: thanx..bukan sedih cuma gundah gulana...sy tk biasa biarkan mak sy pergi jauh2 sorang..huhu

psst* yang itu, sy segan nk cakap ngan mak saya laaa..haha

cik paejah: thanxxx.. moga mak away pun dipermudahkan segala urusan :)

Jie said...

mudah2an selamat dan sempurna ibadah mak ko disana semuanya..

alaaa...xsampai le pesanan saya tuk kite suma tu kat mak ko..

xpela..tumpang mak cik patung ujan lah minta doakan yang "tu" tuk kite suma..:)

AxraZa said...

pesanan ko sampai la gcop...sy pesan utk kwn2 sy, cuma sy tk sebut utk diri sendiri je..huhu