Saturday, May 22, 2010

mixed feeling..

happy sbb dapat balik umah...dh penat dok hostel..
happy sbb esok nak amik mak kat umah Acu..lama ni tak jumpa mak..
sedih sbb balik tgk umah bersepah...
bengang sbb esok kena kemas umah
marah sbb fikirkan badigol mana la yg pecah masuk umah yang takde ape-ape ni?
geram sbb polis dtg tp x buat ape2..
kes ke 8 juta kat sini..polis siap tau MO dia...tp xleh nk tangkap..
patut tak aku marah ngan polis ni?
ke aku emosi sbb umah aku lak yg jadi mangsa?
selalu aku paling kuat pun akan cakap "stendet laaa..polis di raja malaysiaaa"
patut tak aku marah bila polis tak kasi kemas 'tmpt kejadian' ni konon-konon nk cr bukti
pastu dia senyap je..habis tu? x yah kemas sampai bebila?
adeh laaaa...pas bosan2 jadi cikgu sok aku ingat aku kena mintak jd polis pulak la..
supaya aku leh pikir camne polis pikir..
lepas tu takde la aku marah sangat kot...
kan?

6 comments:

Radhi Dahlan said...

Zira, u didnt tell me last nite about this.
erm..... Zira sabar ye. Ada apa2 yang hilang? Aduiii la haiiiii!

Polis biasa la Zira, selagi takder nyawa yang melayang pada dia kes tu tak penting.

AxraZa said...

lupa nk bgtau...huhu
brg kemas sikit D. yg tertinggal kt umah ni. lain2 xde ape..
org yg masuk tu pun rasanya luka parah. darah dia merata-rata kt umah ni. nmpk cam badly injured. setiap blk ada darah kering..kalo CSI dh settle kes dh ek..

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

klu ada csi memg dh settle pn awk.
klu gov ambek sample dna setiap rakyat malaysia, bila ada kes senang jek nk settle.kedekut duit tul.
awk thu x, dulu rumah sy pernah kena pecah masuk gak, dh lama jgk laa. alasan polis tu, byk kes lg yg nk kena settle. hilang duit jek pn.ngek jek. bahan bukti ambik, tp sampai skrg xde cerita

AxraZa said...

sample akan ada kalo org tu ade rekod jenayah. dh modus operandi sama..ape salahnya check. tp tu la, xleh expect tinggi sgt..unless we r somebody la..huhu

Anonymous said...

sabar k.jira naaa...dugaan....

Maya Ariffin said...

The last statement? ahahaha.. i loike!