Friday, May 7, 2010

Saya rindu...

Saya rindu...

1)  Emak saya...

Hari ni hari ke dua mak saya di Tanah Suci.  saya segan nak cakap, tapi saya sangat rindukan mak saya. esok hari ibu..walaupun selama ni mak sentiasa ada waktu hari ibu, sy selalu segan-segan nak ucap selamat hari ibu..saya akan wish hari ibu sambil gelak-gelak..hadiah pun saya akan belikan terlebih awal atau terlebih lambat..sebab rasa cam ye ye sangat kalau bagi pada hari tu jugak..teruknye saya, saya doakan mak saya selamat sejahtera mengerjakan ibadah umrah. mak balik nanti saya akan cakap selamat hari ibu..tak nak segan-segan lagi.


2)   Kawan-kawan saya..

Saya rindu Radhi, Gcop dan Aja..saya teringatkan Reena.  Saya rindu nak borak-borak sakan dan gelak sampai pengsan ngan dorang.  Saya rindu nak makan-makan dan lepak kat kedai mamak dengan dorang.  Ada banyak mende yang saya nak cerita...yang saya harap dorang boleh betulkan semula pemikiran saya..saya rasa lately saya dah tak berapa betul..saya macam paranoid..dalam fikiran saya dh terlalu banyak benda-benda yang ntah ape-ape..benda-benda yang kalau dulu saya tak amik pedulik pun.  


3)   Dunia saya...

Dunia yang saya rasa sangat bebas..bersuara, beri pendapat dan dunia yang kita kata "we agree to disagree"...dunia yang orang pandang kita atas diri kita, bukan dengan siapa kita berada.  dunia yang tiada siapa ambil peduli..dunia yang tiada siapa memperkatakan tentang diri kita dan kita juga tidak ambil kisah akan akan diri orang lain juga.  dunia yang orang faham akan maksud fair comment, slander libel dan segalanya...dunia yang berasaskan fakta dan bukan assumption presumption dan gerak hati cuma...dunia itu, dulu saya kata batu, tiada hati dan tiada perasaan..tapi hari ini saya kata, dunia tu lebih jelas..sama ada hitam atau putih sahaja...bukan dunia yang khabarnya penuh rasa tetapi sangat kabur adanya.

4)   Perasaan saya..

Satu masa dulu ia pernah ada, tapi sekarang macam dah tak de.  Saya rindu rasa tu...saya cuba cari...cari dan cari..tapi sekarang saya yakin, memang ia sudah tiada...jauh di sudut hati... saya rasa, dia pun begitu juga...

"sunyi yang paling sunyi adalah sunyi dalam keriuhan"



9 comments:

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

1)kite doakan makcik yg muda itu selamat menunaikan ibadah n selamat segala

2)saya harap bila saya dh xde, awk akn rindu sy jgk

3)dunia kite kt sini x sama,sy juga rindu pada dunia yg awk perkatakan.kerana dunia itu tiada di sini...

4)no komen sbb sy x sempat lagi nk jelajah hati awak

Shu said...

sis, i like the 3rd part...it shows us.. (; hehe...

AxraZa said...

is it good or bad... its 4 me 2 know n 4 u to find out.. cheers sis :)

AxraZa said...

patunghujan..lupa lak nk komen sekali td...hahaha

1. terime kasih
2. sy akan rindukan awk..dan yg lain2 jugak..semua yg pernah singgah dlm hidup kite, mn boleh kita lupa :)
3. satu hari, marilah kite kembali ke dunia itu..huhu
4. hati sy sgt dlm sy sendiri belum sempat menjelajah ke sudut yg paling dalam..ngehngeh

AxraZa said...

1stly, thanx n sgt sweet..sy hrp nnt mak kita buleh jumpe..kenal2.. :)

ya ampunnn, panjang lebar komen nih..buleh buat satu entry baru..hehe..apepun D, thanx..ada yg saya setuju n ada yang sy KIV dulu yek..

sy cerita hanya utk tanya pandangan luar..kalo ada yg terbaca ni mungkin x sume setuju. but we r entitled to our own thinking..i agree to disagree.. :)

sy sendiri pun sedang memuhasabah diri sndiri..byk yg kt x tau pasal diri sendiri..org kena bgtau, baru kita tau..selama ni mungkin wave kita sama..so kita sume xde masalah pun..

bila berdepan dengan org yg wave nye x sama, sy jd bingung lg blur..tak tau camne nk react so sume mende jd tak kena..adalah tu salah sy di mana2..wallahu'alam.

kite mmg poyo D! ape nak buat! wahahaha

Radhi Dahlan said...

Excellent People Will Only Deal With excellent People.

Dengan ringkasnya, penutup komen aku.

"Terima lah manusia lain apa adanya" Kita semua kan ciptaan YANG MAHA ESA.

I will always besides you. Kepada yang tak terima tu, aku peduli apa. Nak deal ngan SHALLOW THINKING people? Not in my diary!

(Zira, aku bila komen memang poyo! hahahahha)

AxraZa said...

exactly, terima lah manusia lain ape adanya..maknanya terimalah kwn kita (sy kata kwn, bukan kenalan) ape adanya..

kalo sy dh kata org tu kwn sy, satu dunia kutuk dia pun..sy ttp kt dia kwn sy..

yg sy takut dan frust, bila org la tak boleh terima kita apa adanya...

Radhi Dahlan said...

Sekian...
(hahahahah, lawak plak aku rasa! bak kata ko, aku nie memang tak guna seduit! ada aku kecik ati? tak! sebab ko terima aku apa adanya...hahahhhah...)

AxraZa said...

sekian..(kalo nak komen panjang lg ni) wahahaha