Monday, February 7, 2011

Kening...

Entry ni memang random. Kasi ingat awal-awal. Sebabnya, saya ada banyak mende berat untuk ditulis dan banyak gambar untuk saya upload. Tapi saya tak de mood. Tapi saya tetap nak tulis. Rasa lama sangat dah saya dah tulis-tulis ni. So camni la hasilnya menulis tanpa arah tujuan.

Rasanya saya nak cite pasal cuti sembilan hari saya yang rasa macam sembilan jam. Dua hari awal saya habiskan dengan selesaikan urusan-urusan lantikan. Pegi JPJ, hospital dan ronda-ronda kat opis lama. Tapi tak berani nak masuk...nanti banyak soalan yang saya malas nak jawab.

Lepas tu, adik saya balik. Tak cukup sehari bersembang kat umah, saya ngan mak ikut pulak dorang balik Kedah. Statement paling kurang asam dari adik ipar saya, dia kata saya macam Ugly Betty.  Memang derhaka punya adik. Sume pasal kulit saya yang masih hitam-hitam si tampuk manggis ini. Saya redha je, sebab yang cakap tu pun tak berapa nak putih.. =)

Balik dari Kedah, Mak Ngah balik Ipoh. So haru biru kejap hidup sebab banyak aktiviti nak dibuat dalam masa yang singkat. Cadang nak piknik, BBQ, bowling etc. Yang sempat buat cuma piknik je.  Sempat la sental-sental muka dengan air sungai yang suci lagi sejuk dengan harapan boleh putih sikit. Tapi gagal.  

Sabtu ikut Mak Ngah balik KL.  Dalam keta sembang-sembang pasal kening. Baru dorang perasan, sejak aku jadi 'malap' ni, kening aku pun dah tak de. Dulu aku antara orang yang ada kening dalam sepupu sepapat. [Sebab ramai jugak yang tak de kening sebenarnya..hehe]. Skang aku pun dah kena highlight kening kalo nak kasi nampak. Too bad.

Ahad Cik Kazen hantar ke Gemas. Patutnya ikut member balik tapi tersilap percaturan dan berakhir dengan dorang sampai dulu dari aku.  Dorang cakap, itulah akibat kalo asyik tukar-tukar fikiran. Tapi tak pe, asalkan masing-masing selamat sampai.

Esok, sekolah.

Untuk lengkapkan post ni, kena ada gambar sebagai bukti...hehe

sebelum

selepas


Suka diingatkan, dua-dua gambar pun tak de bantuan alat-alat menconteng muka. Yang tudung hijau ala-ala poyo ni bergambo time nak balik keje lepas solat asar. Bedak pun tak pakai. Yang pakai spek ni, masa nak keluar trekking time PPL, pakai bedak tapi still malap. Sila perhatikan kening mangsa tersebut. Saya rasa dah berkurang, anda bagaimana?

3 comments:

suRe HeBoH said...

bnyk kan makan tomato tuk pertumbuhan kening...toksah percaya sbb sy hny gurau..he2

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

parah jugek
sy pn saksi kejadian
tp sy xnk susahkan hati awak
gunalah celak dgnjayanye

AxraZa said...

sue: org kata lemak ayam elok utk pertambahan kening. tp utk baby la..hehe

paejah: skang makin parah. sy mungkin jd alien x lama lagi. hahaha