Sunday, February 21, 2010

stroll down memory lane...

Siang tadi pegi pekan, cari technical set amende tah utk anak buah aku..x sangka dh besar mamat tuh..rs cam semalam je aku dukung2 dia..hr ni dh form 4.

bila nk pg pekan, standard la lalu Jalan Yang Kalsom yg glamer itu..zasss..teringat zaman2 chambee tunggu cab depan maybank jalan yang kalsom tu...teringat gak pasembur uncle tepi jalan tu..zaman2 tu, itu lah lunch paling best. ye ler, hari2 biasa makan nasikkkk je la..nk lain sikit makan pasembur...ntah bila nk pegi lagi makan pasembur tu.

Malam lak, tetiba along call ajak makan nasik goreng udang...sume pun ok la..kami pun pegi, nk menghala ke medan tu, kena la lalu medan kid, railway, mahkamah bla bla baru la sampai...zasss lagi...itu la jalan aku hari2 dulu..baru sebulan aku tinggalkan jalan tu..dah macam2 berubah...itu baru cite lalu jalan yg aku lalu hari2... bila lalu depan court tu lagi la.. sentap sgt. mcm jd sedih tetiba...itu la tempatnya aku main2 hari2 dulu... tetiba teringat ckp Mr. Hong, lecturer IP aku..dia ckp "you can always leave the legal line, but the legal line wont leave you..it will haunt you". Masa dia ckp tu, aku fikir cam alaaa..takkan punyeee...aku kan dh penat ngan keje aku tu. tp bila lalu td tu, aku rasa ye la jugak ape yg Mr. Hong ckp tu..mende yg dh jadi sebahagian dari hidup kita mmg ar takkan boleh lupa punya..

Itu la yg aku buat sepanjang hari ni, keluar dr pagi sampai malam. padahal keje banyak ni. esok dh nak balik penang... malas betui.

tak sangka, skang jalan yang kalsom..medan..sume dh jadi memory lane...huhu.


4 comments:

Radhi Dahlan said...

Zira... nasi gorng udang yang kat food court yang kita ada makan ari tu eh? Sedap woooo...ari tu aku makan! Ntah apa dia letak! hahahhaah

P/s: Biasalah Zira kalo terkenang2! hahah

Jie said...

perasaan yg normal...
tempat terjatuh lgkan kite kenang ini pulak tempat bermain setiap ari..

Radhi Dahlan said...

Hahahaah... Jie, mesti Zira nie dulu banyak main! hahahahahah....
lariiiiiiiiiiiiiiiiii..............

AxraZa said...

D, memang sedapppp..perghhh!!! tp cuti ni pun kejap je. mmg tk sempat nk gi makan nih... :(

Gcop: tu la, apo nk buekkkk..

D, mcm ko x tau je ek? wahhhahahah