Friday, December 16, 2011

Love-Hate

Have you ever faced the situation where you like something so much that it hurts? Bunyi cam kisah cinta je ek? Hahaha.. No, its not that. Hurt; read: sakit lagi menyesakkan. Baik menyesakkan dada mahupun poket. Tak paham? Saya bagi contoh.  Suka sangat cite korea and you have to spend like hundreds to buy the dvds..unless you dont mind being a pirate.  Sakit kan? Poket kita sakit.

Ok, fine. You tak nak beli dvd ori..so you beli cetak rompak..Murah je kan? Satu cite dalam RM20.  You khatam cite tu dalam masa satu hari..and you end up buying more. Kata murah kan?  So you pun tengok, spend masa berjam-jam depan lappy ataupun tv sehingga dibebel pun berjam-jam juga. Sakit kan telinga? Tips: tengok kat lappy lebih selamat dan tenteram sebab tak yah share channel.

Ataupun, you tak nak keluar duit, so you tengok online. Satu cite 16 episod. Tengah-tengah sedap tengok, tersangkut..almaklum, pakai broadband. Sakit hati.  Kalau laju pulak, sedapppp je tengok..tapi tetiba you check your bandwith dah tinggal nyawa-nyawa ikan. Maksudnya, esok dah tak boleh tengok cite korea online lagi. Sakit hati dua kali.

Tu belum masuk kena kutuk ngan sanak saudara dan sahabat handai. Anak buah pun pandai kutuk. Cemana la buleh tersangkut jadi hantu cite korea. Adakah ini petanda orang yang hopeless romantic? Owh, sangat bukan. Tapi tetap sakit mata bila tengok orang smirk bila kata kita layan cite korea kan? Haha.

See? Dapat tak apa yang saya maksudkan? Terlalu suka pada sesuatu boleh mencederakan kita. Buat masa ni, saya berharap sangat saya dapat buang sikit rasa suka itu atau pun control supaya ia tidak merajai hati saya. Tried macam-macam and failed on all counts. Baguih. Akhirnya macam ni la, saya benci tapi saya tengok juga. Walaupun sakit telinga, tenat poket , sakit dada dan sakit hati.

p/s: in the midst of this thing, I searched for ways to save your internet bandwidth. You tau dia cakap apa? Elakkan tengok video. YOUTUBE is a no-no. Then, buat apa nak ada internet kan? Iskh.

3 comments:

mIss toRayAkI said...

nasib baik saya dah dapat kikis tgk k muvie..kalau tak parah ler jugak kak oiit...

AxraZa said...

camne kikis? its been years ye. k.zira start beli dvd sejak cite my girl tahun 2006 dulu kot. haish

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

sy nk ulang yg kawan sy cakap hri tu
"bukan senang kite nk suka sesuatu, jd bila dh suka tuh, layankan aje"
SO, LAYANKAN AJE WALAU MENYAKITKAN
~peace~ V(^^)v