Thursday, November 10, 2011

Haish....

Petang tadi, saya pergi berjumpa seorang kawan. Disebabkan tak de kedai makan untuk duduk dan borak-borak, maka kami bersembang sambil berjalan. Sembang punya sembang tak sedar kami sampai kat satu jambatan.  Tengah syok-syok sembang, tak sedar tali handbag terputus. Tiba-tiba je sedar, handbag dah terjun dalam air.

Tiba-tiba lagi, ada seorang hamba Allah ikut terjun dalam air untuk ambik handbag saya. Beliau berjaya mendapatkan handbag saya itu. Saya terpempan, tak tahu nak cakap apa. Bila dah naik atas balik, dia bagi handbag saya..lepas tu dia pengsan.

Atas dasar kemanusiaan, saya hantar dia balik ke rumah. Sampai kat rumah, family dia punya la ramai. Sangat ramah tamah semuanya...sempatlah kami sembang-sembang. Tak lama tu, hamba Allah tadi pun recover lah dari pengsannya.

Kemudian saya realise, sweet jugak mamat ni...macam knight in shining armour.  Muka manis, sopan santun, tinggi, gelap sikit dan yang penting sanggup bersusah payah untuk orang yang dia tak kenal pun.  Dalam hati saya nekad, saya nak menebalkan muka mintak nombor telefon dia. Entah kenapa, terasa macam dah kenal lama. 

Tengah syok-syok sembang, tetiba saya terdengar mak dia panggil makan. Makin lama makin kuat. "Ira, kamu tak nak makan ke?" Saya pelik, suara mak dia sangat iras dengan suara mak saya. Then saya dengar pinggan mangkuk diletak atas meja. Pastu, saya dengar "tak nak makan dah la". Sah mak saya. Bukan mak dia.

Mak, lain kali kalau nak kejut akak makan...mak tengok la timing. Tak sempat akak amik nomo tepon dia. Uwaaaa....

Moral: Jangan tido petang.

4 comments:

Jie said...

chet..ingatkan dah betoi le tadi..br je nak wish gud luck mog berjaya..huhuhu

AxraZa said...

saya pun igt betul2 gcop! wahahaha. Mmg in my dream sungguh!

suRe HeBoH said...

jantung sy dup dap dup dap bace entri akk ni..ghupanyer mimpi ye yobbb..haishh

AxraZa said...

kak zira siap sedih meratap pilu bila tersedar dr mimpi dan masuk ke alam nyata. tragis sungguh