Monday, June 15, 2009

Tergigit lidah...geram...rumah...

tergigit lidah.....

Dua tiga hari ni aku perasan, asyik tergigit lidah je..apsal tah..kalo ikut kata org tua² ade orang mengata kita..betul ke?

geram....

kalau betul pun biar lerr..maleh nk amik pot! Life is too short to crack ur head over what ppl said about you. Cuma akhir² ni aku yg rasa cam aku gerammmm je ngan org..boleh ke macam tu? Malas pun nk cite psl bende² yang kasi aku bengang..tp aku harap aku leh sabar la bila berdepan ngan punca kegeraman aku tu. Skang ni aku dok geramkan dia dlm hati..ntah² dia pun dok geram kat aku..ntah² jugak dia la punca aku tergigit lidah, ek? Mana la tau...tp cam aku kata td..lantak la..maleh nk amik tau.. after all aku bukan lama dah kat sini. setiap benda pun akan ada akhirnya..macam tu jugak hari² yang kita lalui ni...so, bersabor je laaaa...


rumah...

sejak akhir² ni Mak kerap cakap pasal umah...suruh aku beli umah...simpan duit beli umah...tk tau la pulak yang Mak maksudkan 'rumah' ..secara harfiah ke atau umah yang lain..hehe. aku ni baru nk tukar keje..dlm usia yg patut dh stable ni...aku pulak terbalik kot...time ni la baru nk kelam kabut pasal keje la ape...

kalo Mak maksudkan rumah utk kita berdua duduk..Insya Allah aku akan beli jugak bila keadaan mengizinkan..tp kalau Mak maksudkan rumah utk aku surikan..(hehehe) aku pun x tau la bila..terus terang je ckp, skang ni xde urge pun nk mendirikan umah tu..sbbnya..kawan² aku pun sume dok steady je lagi (walaupun mungkin dlm hati memasing dh kecut cam asam boi dlm eskrim mesia tu..huhu) tambahan pulak, nk dirikan umah kena la ade plan umah, material..yg paling penting tukang buat umah tu...masalahnya..yg aku agak aku ade so far, hanyalah plan..lain² tu mmg xde... so Mak, akak harap mmg Mak maksudkan rumah utk duduk la ek..bukan rumah yang lain..hehe

Every hour has its end

3 comments:

Radhi Dahlan said...

sapelah kawan2 yang steady lagi tu kan?!!!
steady tak steady sangat la kan... sbb mak derang pun dah bising! kih...kih...kih...

AxraZa said...

exactly! hahhaa!

Jie said...

sama la kiter...my mum pun dok bising2 gak..malezzzz jer nak layan..